2020. május 13.

Szülői "tízparancsolat"


Elöljáróban:

Tíz (plusz egy) szülői parancsolat (akarom mondani, jó tanács, akarom mondani…) Szóval azok a dolgok, amiket én a legfontosabbnak tartok az életben. (A sorrend nem fontossági sorrend):

  1. A pénz eszköz, nem cél!
  2. Legyenek (a számodra megfelelő) céljaid!
  3. Én-én-én, én párom, én gyerekem, én családom, én falum, én népem-én hazám… helyett nézz messzebbre, és törődj egy szélesebb körrel! Egy Földűrhajóban utazunk!
  4. Cselekedj lokálisan, gondolkodj globálisan!
  5. A jövő vagy zöld, vagy semmilyen!
  6. Az IQ csak a jéghegy csúcsa. Ami a víz alatt a hegy alapját képezi, az az EQ! És a jó hír, hogy az fejleszthető!
  7. Az arany középút nem butaság. Ne dőlj be a megosztó (jobb kontra bal, kelet kontra nyugat, város kontra vidék, nemzeti kontra nemzetközi…) propagandáknak! (Mindkét oldalra szükség van, ahogy pl. a jobb és bal agyféltekédre.)
  8. Merj különbözni! („Mi mind egyéniségek vagyunk, mi mind egyéniségek vagyunk... Ööö, én nem.”)
  9. Légy magad a változás, amit a világban látni szeretnél!
  10. A kicsi szép, avagy tanulj a csigától!
   + 1. Járj (az anyaföldön) mezítláb! (Hogy mííí??? Nos, erről majd később :-).